Przed Świętami Bożego Narodzenia handel ma się niezwykle dobrze, a popyt na wszelkiego rodzaju towary jest niezwykle wysoki. Wiąże się to oczywiście z naszą tradycja kulturową obdarzania najbliższych drobnymi lub bardziej ekskluzywnymi podarunkami.
Jednak okres ten dla handlu nie trwa wiecznie i przychodzi martwy sezon, który najbardziej daje odczuć sklepom brak klientów w styczniu. Styczeń to najgorszy miesiąc dla handlu i dlatego wiele sklepów zmienia swoje modele wyprzedaży wprowadzając ciekawe, atrakcyjne promocje cenowe na swoje towary właśnie w tym miesiącu. Puste portfele, debety na kontach konsumentów wynikające z dużego wydatkowania na organizacje świąt nie sprzyjają dokonywaniu zakupów.
Ciekawą metodą na zainteresowanie klienta jest przyspieszenie wyprzedaży i organizowania promocji cenowych. Wiele sklepów nauczonych lichymi zyskami po Nowym Roku, zaczyna stopniowo wprowadzać wyprzedaż już w listopadzie, próbując w ten sposób pozyskać klienta i zachęcić do ponownych zakupów w późniejszym czasie. W okolicy świąt promocje są już bardzo znaczne, a po świętach w promocji można znaleźć wszystko, czego nie udało się sprzedać sklepom wcześniej. Te promocje, które zawsze trwają do 31 stycznia, mają sieciom i sklepom wyrównać lub obniżyć straty poniesione z powodu mniejszego zainteresowania towarami po świętach.
Cięcia cenowe pojawiające się po Bożym narodzeniu są niezwykle korzystne dla kupujących. Wiadomo bowiem, że w tym czasie sklepy pragną wysprzedać towar zalegający na magazynach i w ofercie sprzedażowej przedstawiają niezwykle ciekawe propozycje cenowe. Dla tych, którzy nie mieli potrzeby dokonania zakupu wybranych przedmiotów w grudniu, styczeń jest niezmiernie korzystnym miesiącem na zaplanowanie sobie wymiany mebli, sprzętu AGD czy elektronicznego. Promocji w tym okresie podlega każdy produkt, niezależnie od branży. Można wówczas skorzystać także z promocji na odzież, wyroby galanteryjne i wiele innych, które umilają i ułatwiają życie.
Wyprzedaż zwana również poświąteczną przynosi znakomite oszczędności dla budżetu domowego. Można przy zakupie wybranego produktu zaoszczędzić nawet 70 % ceny wyjściowej i to nie jest żadna przesada. Dobre ceny pozwalają na pozbycie się zalegającego towaru, a jednocześnie dają wiele korzyści zainteresowanym konsumentom. Metoda na przyciągniecie klientów do sklepu w okresie trudnym dla handlu, jest dobrym rozwiązaniem dla obu zainteresowanych stron.
Podobne wyprzedaże w tymże okresie prowadzają również sklepy internetowe jak przykładowo kod-sportowy.pl, co współcześnie znacznie ułatwia robienie zakupów. Sklepy te podobnie jak tradycyjne kierują się tymi samymi zasadami. Dla podkreślenia atrakcyjności sklepu wiele z nich stosuje kolejne promocje, jaką może być darmowa dostawa. Dla rzeszy kupujących jest to w obecnym czasie niezwykle istotne kryterium przy dokonywaniu zakupów w sieci.
Każda siec sklepów liczy się z tym, że towar, który ma znaleźć nabywcę musi posiadać kilka cen. Najczęściej cena wyjściowa nie jest w zasięgu przeciętnego klienta, ale już ta kolejna, 30 % owszem, ale jeszcze ciekawszą propozycją jest ta z 50 % bonifikatą, a dla cierpliwych rada, iż czekanie ma swoją dobra stronę i można zakupić towar nawet z 70 % obniżką. Każda ze stron, zawsze w takim przypadku jest zadowolona i obie mają z tego korzyści.
0 komentarzy